fbpx

Τι ακριβώς σημαίνει branding?

12 Δεκεμβρίου 2018
Posted in Branding
12 Δεκεμβρίου 2018 Θεοδώρα Μπαραλιάκου

Τι ακριβώς σημαίνει branding?

Τι ακριβώς σημαίνει branding?

Είναι μια ορολογία που την ακούμε όλο και πιο συχνά, όμως στους περισσότερους από εμάς δεν είναι ξεκάθαρο το τι σημαίνει. Σε μία προσπάθεια να εξηγήσουμε τι σημαίνει το “branding” ή σε μετάφραση η “εταιρική ταυτότητα” θα πρέπει να ξεκινήσουμε με το τι σημαίνει το brand, δηλαδή η μάρκα.

1) Η μάρκα είναι μια υπόσχεση. Ακριβώς το ίδιο με μια υπόσχεση που δίνουμε εμείς και που πάντα θέλουμε να κρατήσουμε. Διότι δεν υπάρχει καλύτερη φήμη από το να πει κάποιος καλά λόγια για τον τρόπο που δουλεύουμε και τις υποσχέσεις που κρατάμε.

2) Μία μάρκα έχει μια εξειδίκευση. Εστιάζει σε ένα κομμάτι και δημιουργεί πάνω σ’ αυτό.  Σκέψου Apple, Prada, Netflix. Η κάθε μια από τις μάρκες που μόλις αναφέραμε εξειδικεύεται σε έναν τομέα και μεγαλουργεί εκεί. Με άλλα λόγια, εμείς -οι πελάτες- μπορούμε πολύ εύκολα να τις περιγράψουμε.

3) Όμως όσο εύκολα μπορούμε να τις περιγράψουμε τόσο εύκολο μας είναι και να τις ξεχωρίσουμε. Τα logo τους είναι παγκόσμια σύμβολα του δυτικού πολιτισμού και αναγνωρίζονται ως ηγετικές εταιρίες στον χώρο τους.

4)Ακόμη και αν είναι εταιρίες, η κάθε μία τους έχει μια προσωπικότητα, όπως ακριβώς έχουμε και εμείς. Η μπράντα (η μάρκα δηλαδή) χτίζεται γύρω από την προσωπικότητα που έχουν επιλέξει οι ιδρυτές της.

5) Αυτομάτως λοιπόν, το επόμενο βήμα μίας μάρκας είναι το πως θα εκφράσει την προσωπικότητά της. Δηλαδή το πως θέλουν οι ιδρυτές της να μιλάει ο κόσμος για αυτήν. Ας πάρουμε για παράδειγμα τον Steve Jobs, που φορούσε πάντοτε το ίδιο στιλ και χρώμα ρούχα. Αυτό το κάτι τόσο απλό ήταν ένα κομμάτι της προσωπικής του μπράντας, που στην συνέχεια το πέρασε και στην εταιρία – simplicity.

6) Βεβαίως όμως, για να αποτυπωθεί στο μυαλό του κόσμου το πως επιλέγεις να εκφράσεις την προσωπικότητά του (σαν άνθρωπος ή σαν μάρκα) είναι απαραίτητο να υπάρχει συνοχή και επανάληψη του ίδιου μοτίβου. Δίχως βροντόφωνες και ακραίες αλλαγές ή εκπλήξεις. Οι αλλαγές πρέπει να έρθουν με φυσική ροή, όπως αλλάζουν οι κοινωνίες μας με ένα βήμα τη φορά. Έτσι είναι καλό να αλλάζει και μία μάρκα, με μικρά και σταθερά βήματα.

7) Σε αυτή τη φάση της μάρκας παίζει εξίσου μεγάλο και σημαντικό ρόλο (όσο και τα προηγούμενα που αναφέραμε) η διαρκείς παρουσία. Δηλαδή το να βρίσκεται η μάρκα – οι εκπρόσωποι αυτής- σε σημεία κλειδιά. Σε σημαντικές εκδηλώσεις για παράδειγμα, και σε χώρους που αφορά το πελατολόγιο της κάθε εταιρίας. Πολλές φορές, επιλέγεσαι μόνο και μόνο γιατί ήσουν παρών στο σωστό μερος τη σωστή στιγμή. Το ίδιο συμβαίνει και με τις μάρκες.

8) Εξίσου σημαντικό είναι πως πρέπει να υπάρχει πάντα συνοχή στο τι συμβαίνει πίσω από κλειστές πόρτες με το τι δείχνει η μάρκα στο κοινό της. Δηλαδή άμα το πρόσωπο και η συμπεριφορά που βγάζει η μάρκα προς τα έξω, δεν συνάδει με αυτό που βγάζει στο προσωπικό της τότε εδώ δημιουργείται μια τεράστια ρωγμή που περιμένει να σπάσει τα θεμέλια της μάρκας..

9) Όσο περισσότερη καλή θέληση και κοινωνική ανησυχία δείξει μία μάρκα, τόσο πιο πολλοί άνθρωποι θα την επιλέγουν. Ειδικά στην εποχή που διανύουμε σήμερα, που η αγορές έχουν γίνει περισσότερο από ποτέ ανθρωποκεντρικές.

Αυτά τα εννιά σημεία είναι εκεί ακριβώς που βρίσκεται η απάντηση στο τι είναι η εταιρική ταυτότητα ή το branding. Όταν αυτά τα σημεία γίνουν ερωτήσεις, και οι ερωτήσεις αυτές γίνουν απαντήσεις και με τη σειρά τους οι απαντήσεις γίνουν καθημερινές πράξεις, τότε η υπάρχει μια ολοκληρωμένη εταιρική ταυτότητα. Οι λέξεις που θέλεις να σκέφτεται ο κόσμος όταν ακούει το όνομα της μάρκας σου, αυτό είναι το branding

Pin It on Pinterest

Share This